Selasa, 19 Mei 2015

Setelah Melahirkan Bayi di Toilet Kafe Siber Wanita di China Malah Terus Bermain Internet.


Sebuah kafe siber di kawasan Nanchang, Wilayah Jiangxi, China menjadi gempar. Hal tersebut dikerana seorang wanita diketahui telah melahirkan di tandas
kafe siber. Lol, bagaimana boleh terjadi ya?

Wanita itu pun diketahui bernama Xiao Li. Rupanya, kejadian ini bermula apabila para pekerja
kafe siber mendengar suara tangisan bayi dari tandas. Ketika sedang menuju tandas, mereka melihat ada tompokan darah yang terlekat di pintu.



Tampak Xiao Li yang sedang menggendong bayi yang baru saja dilahirkannya. Keadaan bayi tersebut walaupun masih dilengkapi dengan tali pusat. Namun, bukannya bingung atau kelihatan cemas, ia malah kembali lagi ke komputer dan meneruskan aksinya bermain internet.




Para pekerja yang kebingungan terus memanggil ambulans. Saat ambulans datang, Xiao Li menolak untuk dibantu. Ia justru berjalan sendiri menuju ambulans dengan menggendong serta bayi yang baru saja dilahirkannya tanpa merasa kesakitan dan cemas.

Dengan selamba, aksi wanita berusia 24 tahun itu membuat pengunjung kafe siber lain hanya boleh kehairanan. Dalam wawancaranya, Xiao Li mengaku dirinya terpaksa lari dari rumah kerana terlibat perselisihan dengan keluarga.

"Aku sedang di dalam bas hendak pulang. Wangku dicuri semasa di bas dan membuatku hanya mempunyai 30 Yuan . Aku tidak boleh menyewa bilik hotel," ujarnya. "Ayah dari bayiku berasal dari Shandong dan bekerja di Jiangsu. Saat kehamilanku masih dua bulan, aku mengajak kekasihku bertemu ibu dan ayah saya tapi aku merasa dia tidak mahu denganku."



0 komentar: